środa, 22 stycznia 2020

DZIEŃ BABCI I DZIADKA


"Nie staraj sie osiągnąć sukcesu- im bardziej uczynisz go swym celem, tym trudniej będzie ci go zdobyć. Ponieważ sukces, podobnie jak szczęście, nie jest czymś, za czym można się uganiać- musi wyniknąć... jako niezamierzony efekt uboczny poświęcenia się czemuś większemu niż własny los." 
Viktor E. Frankl




Dzień Babci i Dziadka- w Polsce, to bardzo poularne Święto. Zastanawia mnie, w sumie dlaczego...? Może dlatego, że wbrew pozorom Starszyzna- dla nas, ludzi stosunkowo młodych- uważana jest za osoby mądre. W wielu przypadkach oczywiście tak jest.
Zapalając dziś świeczkę dla swoich kochanych Dziadków przypomniałam sobie o innych, bardzo znaczących wartościach, które mogą być poniekąd odpowiedzią na powyższe pytanie... a mianowicie: spokój. Taki wewnętrzny, którego tak naprawdę każdy z nas potrzebuje, zmagając się z codziennością. Wiele starszych osób już go w sobie posiada.
Dlaczego? Czy to kwestia tego, że w swoim życiu wiele juz przeżyli, a teraz tylko taki spokój pozwala im zająć się prawdziwym szczęściem, a dla nich szczęściem tym są wnuczkowie? Myślę, że tak. Ja tego doświadczyłam ze swoimi Dziadkami. Oni byli dla mnie wsparciem, swoją obecnością dawali mi poczucie wolności, a ich wskazówki na życie zostały ze mną do dziś I zapewne pozostaną na długo. Dla nich z kolei moja obecność mogła być szczęściem, bo kiedy pragniesz być wśród osób, które kochasz- można to nazwać szczęściem.
Życzę więc wszytskim spokoju jak i miłości, aby takie poczucie towrzyszyło, nie tylko w tak piękne dni jak wczoraj I dziś, ale każdego kolejnego w naszym życiu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz