środa, 5 grudnia 2018

W JAKI SPOSÓB POZWALASZ SIEBIE TRAKTOWAĆ?




" Tylko wtedy, kiedy będziemy szanować samych siebie, możemy wymagać szacunku od innych, tylko wtedy kiedy uwierzymy w siebie samych, inni uwierzą w nas." 

Oriana Fallaci

Dzisiaj wspomnę o szacunku, którego tak wszyscy oczekują, a niekoniecznie sami praktykują...
Słowo to interpretujemy jako taki stosunek do ludzi czy rzeczy, które uznajemy za wartościowe oraz godne uznania. Właśnie dlatego relacje jakie tworzymy na co dzień, powinny się na tym opierać, na poszanowaniu drugiego człowieka. To w jaki sposób traktujemy innych czyli nasza postawa względem nich, świadczy o tym kim jesteśmy i w jaki sposób reprezentujemy siebie. Dla mnie takie wartości jak: uprzejmość, wsparcie, zainteresowanie, brak oceny względem innych czy przyjacielskie nastawienie kreują respekt.
O ile łatwo nam mówić i wykazywać w swoim działaniu szacunek w stosunku do drugiego człowieka, zastanawia mnie to,  jaki Ty masz szacunek do samego siebie? W jakim stopniu lub na co pozwalasz inny? Czy osoby wśród których się otaczasz, przekraczają twoje granice i wartości jakimi się kierujesz? Domyślam się, że na co dzień nie zastanawiasz się nad tym. Ja też nie. Mnie do takiej refleksji doprowadziła ostania rozmowa jaką przeprowadziłam z pewnym chłopakiem. Była to trudna rozmowa, ze względu na brak zrozumienia w jego "świecie" tego pojęcia. Wspominam o tym, ponieważ dialog z nim, również mnie bardzo uświadomił. Pozwolił zastanowić się nad moją postawą jaką przyjmuję i przypomnieć co tak naprawdę jest dla mnie ważne. 
Dlatego uważam, że szacunek do samego siebie jest o tyle istotny, aby w konsekwencji ludzie przestali Cię  lekceważyć, nie wykorzystywali twojej dobrej woli i tym samym nie doprowadzali do poczucia braku pewności siebie.
Pamiętaj więc, że tak naprawdę to TY decydujesz o tym jak traktują Cię inni. Życzę Tobie więc, abyś odnalazł w sobie siłę i postawę godną szacunku ;)

B. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz